...pārdomas pēc Eiropas izstādēm...


Kamēr mani pīrādziņi mierīgi atpūtās uz dīvāna, es oktobra sākumā, izcilā kompānijā, pabiju Čehijas Šveices kalnu suņu kluba specializētajā izstādē un gada centrālajā notikumā "World Winner 2021".

Fantastiskas emocijas sagādāja abi Petras (El Cherrito Solmebos) bērni Bosītis (Filerbo Baldurs Boss)  un Septiņseptiņ (Filerbo Balva). Milzīgs lepnums par Petras bērnu panākumiem un vissirnīgākie apsveikumi, kā arī apbrīns par uzņēmību Baibai un viņas ģimenei!!!! Mēs varam tikai nojaust, cik grūta un saspringta bija ceļojuma nedēļa ar diviem suņiem pa Eiropu un trīs lielu izstāžu maratons! Toties mums Latvijā tagad ir divi, kā Baiba teica - jaunizcepti Čehijas čempioni!!!! Bosītis, pie tam, Čehu Club Winner un BOO!!!!  Nereāls panākums trīskrāsaino lielvalstī Čehijā!!!👌

Baiba ar Eiropas iekarotājiem Balvu un Bosīti 💖

Vislielākie un grandiozākie iespaidi bija Čehijas kluba specializētajā izstādē, kur piedalījās mūsu - Latvijas - mērogam nereāli liels trīskrāsaino pulks!!!!  250 bernieši, 91 lielais šveicietis, 45 entlebuheri un 34 apencelleri. Pirms izstādes jau no šiem cipariem vien reiba galva!!! Mans superīgais ceļojuma kompanjons Elita teica, ka sajuks prātā, ieraugot 250 berniešus :)))) Tieši tādas arī bija sajūtas - neaptverams skaits trīskrāsaino!!!!   Es būtu ar mieru sēdēt pie ringa trīs dienas, lai redzētu katru no šķirnēm.  Diemžēl,  jāizvēlas kaut kas viens, jo visi ringi notiek vienlaicīgi. Mēs ar Elitu, apbruņojušās ar pierakstu kladēm un trīs rezerves pildspalvām, novēlējām viena otrai skaistu dienu un devāmies sēdēt katra pie sava ringa. Elita pie berniešiem, es, protams, pie šveiciešiem. Rezultātā, abām mums jūra ar aprakstītām lapām un līdzīgs secinājums - mūsu Latvijas suņiu kvalitāte ir augstā līmenī un nekautrējoties varam konkurēt pat tādas valsts kā Čehijas specializētajā izstādē!  Čehu kluba biedru skaits 2020.gadā bija 770 un klubā reģistrētajos metienos dzimuši 875 kucēni... komentāri lieki. 

Nākošajā dienā Brno lielajā izstāžu kompleksā - Pasaules Uzvarētājs 2021. Suņu skaits ievērojami mazāks kā specializētajā izstādē un "kontingents" atšķirīgs. Par lielajiem šveiciešiem varu teikt, ka pārsvarā visi dalībnieki vairāk vai mazāk ir aktīvi sociālajos tīklos. Satiekot šos suņus klātienē, savam jau esošajam viedoklim guvu tikai apstiprinājumu. Suņi, kuri man kaut kādā ziņā šķiet interesanti, arī dzīvē man patika. Suņi, kuri manu uzmanību nav saistījuši, arī "dzīvajā" man nebija interesanti.  Es savu pierakstu kladīti pat gandrīz neatvēru, jo sapratu, ka man nav ko rakstīt. Ja nu vienīgi, pie puišiem pārliecinoši izdarīju atzīmes "kuce" 😎 ...tas ir bēdīgi un par šķirnes kvalitāti neliecina... Divi suņi, kas piesaistīja manu uzmanību un čempionu klases kuce, kura man patika, netika izvirzīti pat uz salīdzinošo ringu... Es, protams, neesmu eksperts, bet pasaules izstādē šķirnes līmenis man šķita stipri zem vidējā. Tas, ko es šķirnē cienu un mīlu visvairāk un kas, manuprāt, pamatu pamatos sasaucas ar šķirnes vēsturi - masīvi kauli, klasiskas galvas ar pareizu ausu novietojumu, mēreni leņķi, labs temperaments un abu dzimumu nešaubīga atšķirība, šajā konkrētajā izstādē "pazuda tulkojumā".  Žēl, ka Baiba mani nenofočēja:))) Vienā brīdī viņa man saka: "Nomaini seju, Tu izskatiet tā it kā būtu varde mutē". Nu, apmēram, tādas bija arī manas izjūtas...

Kopumā daudz iespaidu un kārtējās pārdomas par šķirni, ekspertiem un audzētājiem. Specializētajā izstādē redzēti daudz suņi, ko nesatikt interneta dzīlēs un tas arī bija mana brauciena pamatmērķis! Vēl kā bonuss lieliskā kompānija! Paldies, Elita, ka "parakstījies" uz avantūru! 

Divas galvenās brauciena atziņas: 

  • mūsu suņi ir konkurētspējīgi visaugstākajā līmenī un mēs patiesi varam ar viņiem lepoties!
  • kārtējo reizi jāatzīst, ka "zāle kaimiņu dārzā nebūt nav zaļāka"! Eiropas suņu kopējā kvalitāte pilnīgi noteikti nav augstāka kā Latvijā! Jā, kvantitāte ir nesalīdzināma! Bet kvalitāte... Gribu teikt, ka mūsu kluba audzētāji, pārsvarā, ļoti pārdomā ikkatru metienu, ar skaidru vīziju, ko grib iegūt no konkrēta pārojuma. Iespējams, ka tas ir tādēl, ka esam tik maz un šajā aspektā tā ir mūsu priekšrocība. Jā, ir grūtāk gan plānot metienu, gan izaudzēt, bet mums ir izdevies noturēt teicamu kvalitāti!!!

Nu ko, nākošgad brauksim no Latvijas uz Čehu izstādi ar autobusu!!!??? 😎

Lieliskie Balva & Bosītis un laimīgā Solvita


Komentāri